اخبار تکنولوژی

اخبار تکنولوژی

اخبار تکنولوژی

اخبار تکنولوژی

نحوه بازیابی اطلاعات از گوشی با صفحه‌ نمایش شکستـه

آیا تا به حال صفحه گوشی خود را شکستـه‌اید و به این فکر کرده‌اید که در این شرایط باید چه کاری انجام دهید؟ طبیعتاً در این شرایط ممکن است که برخی سوال‌ها ذهن شما را مشغول کنند؛ مثلا هزینه تعمیر چقدر می‌شود؟ اصلاً ارزش تعمیر دارد؟ و شاید مهم‌تر از همه، آیا بازیابی اطلاعات از گوشی شکسته امکان‌پذیر است یا خیر؟

اگر شما نیز با این مشکل مواجه شده‌اید. بهتر است از همین ابتدا صادقانه بگوییم که در این شرایط، دو راهکار بیشتر نخواهید داشت. اولین راهکار، تعمیر نمایشگر و بازگرداندن گوشی به حالت عادی و گزینه دوم و بدتر این است که با رفیق قدیمی خود خداحافظی کنید و یک گوشی جدید خرید کنید.
اما سوال اصلی؟! برای بازیابی اطلاعات از گوشی شکسته چه باید کرد؟ خوشبختانه این موضوع غیرممکن نیست، شما می‌توانید اطلاعات یک گوشی را با صفحه نمایش شکستـه بازیابی کنید. البته نتایج با توجه به نوع آسیب فیزیکی و میزان ضربه متفاوت خواهد بود

اگر وقت یا انرژی لازم را برای انجام مراحل بازیابی اطلاعات از گوشی شکسته ندارید یا حتی به اطلاعات خود اهمیتی نمی‌دهید؛ ساده‌ترین راه برای شما، ارسال گوشی به یک مرکز تعمیرات موبایل است. البته این روش با هزینه نسبتاً زیادی همراه است، اما شاید ظرف چند روز یا حتی چند ساعت بتوانید دوباره از گوشی خود استفاده کنید
صفحه نمایش را تعویض کنید
گاهی اوقات گران‌ترین راه‌حل بهترین راه‌حل است. اگر مشکلی با هزینه بیشتر ندارید، بهتر است گوشی خود را به مرکز خدمات موبایل رسمی بسپارید و صفحه نمایش آن را تعویض کنید
اگر پیش از شکستگی صفحه نمایش، گوشی شما قفل باشد، اطلاعات شخصی شما ایمن خواهد بود. با این حال، اگر اطلاعاتی در گوشی خود دارید که نمی‌خواهید دیگران ببینند – یا اگر گوشی شما قفل نباشد – توصیه می‌کنیم که به روش‌های دیگری فکر کنید
اما اگر برنامه‌های دیگری داشته باشید یا بخواهید برخی اطلاعات مهم خود را نجات دهید، چه؟ در این صورت می‌توانید از راه‌ها ارائه شده در متن کامل این مطلب استفاده کنید. برای مطالعه متن کامل لطفا روی عبارت بازیابی اطلاعات از گوشی شکسته کلیک نمایید.

نصب برنامه‌ها بدون استفاده از Google Play

فروشگاه Google Play ساده‌ترین و ایمن‌ترین راه برای نصب برنامه‌ها روی گوشی‌های اندرویدی است؛ با این حال، گاهی دلایلی برای نصب برنامه‌ها از منابع دیگر وجود دارد که به طور مثال، می‌توان به نصب بازی Fortnite برای اندروید اشاره کرد.
حتی گاهی ممکن است که شما به برنامه‌هایی نیاز داشته باشید که در فروشگاه Google Play یا نسخه محلی آن پیدا نمی‌شوند.
برای نصب برنامه بدون گوگل پلی باید:
✓دستگاه خود را برای بارگذاری جانبی (Sideload) برنامه‌ها تنظیم کنید.
✓فایل‌های APK را دانلود و نصب کنید.
✓همچنین می‌توانید فایل APK را از طریق رایانه شخصی بارگذاری جانبی کنید.

برای چه چیزهایی می‌توان از بارگذاری جانبی استفاده کرد؟
بسیاری از کاربران اندروید برای نخستین بار، به لطف بازی Pokémon Go و تصمیم شرکت Niantic برای عرضه مقطعی بازی در کشورهای مختلف، به بارگذاری جانبی روی آورده‌اند. از آنجایی که بیشتر توسعه‌دهندگان معمولاً بازی‌ها یا برنامه‌های خود را در مناطق خاصی آزمایش می‌کنند، این روش برای تجربه و آزمایش بازی‌های مختلف کارآیی دارد.

علاوه بر این، تصمیم شرکت Epic Games برای دور زدن گوگل پلی و عرضه بازی Fortnite از طریق وب‌سایت خود، سبب شده تا دیگر توسعه‌دهندگان نیز مسیر مشابهی را در پیش بگیرند. این کار گوگل را مجبور کرد تا کمیسیون ۱۵ درصدی را که از توسعه‌دهندگان برای فروش برنامه‌ها و بازی‌های موبایل دریافت می‌کند، کاهش دهد.

ما فکر می‌کنیم که در آینده باید انتظار بازی‌ها و برنامه‌های بیشتری را داشته باشیم که به بارگذاری جانبی نیاز دارند. از سوی دیگر، محدودیت‌های گوگل برای کاربران ایرانی نیز دلیل دیگری‌ست که بسیاری به نصب برنامه بدون گوگل پلی روی آورده‌اند.

ما در متن کامل این مطلب، ضمن شرح مراحل کامل نصب برنامه‌ها به بررسی خطرات بارگذاری جانبی نیز پرداخته‌ایم. برای مطالعه لطفا روی عبارت نصب برنامه بدون گوگل پلی کلیک کنید.

رفع مشکل روشن نشدن گوشی‌های هوشمند

اگر تاکنون با مشکل روشن نشدن گوشی مواجه شده‌اید، باید بگوییم که تنها نیستید. حتی اگر یک متخصص حرفه‌ای اندروید باشید، ممکن است با مشکلاتی فراتر از سطح مهارت خود مواجه شوید و به این فکر کنید که چه کاری باید برای رفع مشکل روشن نشدن گوشی انجام دهید؟

قبل از هر موردی باید نوع مشکل و علت آن مشخص گردد. در ادامه به بیان این موارد پرداخته‌ایم:
۱. آیا میزان باتری گوشی خود را چک کرده‌اید؟
۲. آیا گوشی روشن است؛ اما صفحه نمایش چیزی را نشان نمی‌دهد؟
۳. آیا گوشی از دستتان افتاده یا خیس شده است؟
۴. آیا مشکلاتی را پیش از خاموش شدن گوشی مشاهده کرده‌اید؟
۵. آیا باتری گوشی باد کرده یا نشتی دارد؟
۶. آیا کابل شارژر یا آداپتور سالم است؟
۷. آیا فقط صفحه لوگو را می‌بینید؟
۸. آیا از کامپیوتر خود برای روشن کردن گوشی استفاده کرده‌اید؟

ما در متن کامل این مطلب به بیان روش‌هایی برای رفع این مشکل از طریق هر یک از موارد ذکر شده پرداخته‌ایم. اگر شما هم با هر یک از ایرادات عنوان شده روبرو شدید، می‎‌توانید با کلیک روی  عبارت رفع مشکل روشن نشدن گوشی این مطلب را در سایت برتر دیجیتال مطالعه نمایید.

یکی از نکات کلیدی فروش بالای اکوسیستم اپل، یکپارچگی میان دستگاه‌های اپل با بخش نرم‌افزاری و سرویس‌های آنلاین این شرکت است. سرویس iCloud نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ زیرا یکی از بی‌نظیرترین روش‌ها برای پشتیبان‌گیری و اتصال دستگاه‌های مختلف اپل محسوب می‌شود متاسفانه سطح رایگان فضای ابری iCloud تنها ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهد؛ بنابراین به راحتی می‌توان فهمید که چرا بیشتر مردم به سرعت فضای ذخیره‌سازی iCloud را خالی می‌کنند. اگر تاکنون شما هم با این مشکل روبرو شده‌اید، با ما همراه باشید

هزینه خدمات ذخیره‌سازی iCloud چقدر است؟
خوشبختانه برخلاف محصولات دیگر اپل، سرویس iCloud خیلی گران نیست. اگر می‌خواهید به جای حذف اطلاعات برای آزاد کردن فضای ذخیره سازی icloud، اکانت خود را ارتقاء دهید، این گزینه‌ها پیش روی شماست:

  • ✓• ۰٫۹۹ دلار در ماه برای ۵۰ گیگابایت

  • ✓• ۲٫۹۹ دلار در ماه برای ۲۰۰ گیگابایت

  • ✓• ۹٫۹۹ دلار در ماه برای ۲ ترابایت

همچنین، شما می‌توانید با تهیه اشتراک Apple One، فضای ذخیره‌سازی iCloud را به همراه سایر سرویس‌های اپل با قیمتی پایین‌تر دریافت کنید.


نحوه‌ی آزادسازی فضای icloud
اگر فضای ذخیره‌سازی شما در سرویس iCloud پُر شده است و می‌خواهید بخشی از آن را آزاد کنید؛ ابتدا باید بررسی کنید که چه چیزی فضای ذخیره‌سازی شما را پُر کرده است

  • ✓در گوشی آیفون خود به بخش Setting > [نام شما] > iCloud > Manage Storage بروید

  • ✓در رایانه‌های مک نیز فهرست Apple را باز کنید و به بخش System Preferences > Apple ID > iCloud بروید؛ سپس گزینه Manage را انتخاب کنید


اکنون، شما می‌توانید بفهمید که چه چیزی فضای ذخیره‌ سازی iCloud را اشغال کرده است؛ اغلب مواردی نظیر تصاویر، پیام‌ها، پشتیبان‌گیری‌های آی‌کلود، iCloud Drive و برنامه‌ها باعث پر شدن این فضا می‌شوند. از این رو

  • ✓۱. پشتیبان‌‌گیری‌‌های ناخواسته iCloud را حذف کنید

  • ✓۲. آرشیو تصاویر را کم کنید

  • ✓۳. از شر پیام‌های قدیمی خلاص شوید

  • ✓۴. حذف فایل‌های حجیم از  iCloud Drive

برای مشاهده نحوه اجرای هر یک می‌توانید متن کامل این مطلب را با کلیک روی عبارت آزادسازی فضای icloud در سایت برتر دیجیتال مطالعه نمایید

ترفندهای MIUI برای استفاده بهتر از گوشی‌های شیائومی

رابط کاربری MIUI شیائومی، سفارشی‌ترین پوسته اندرویدی در بازار امروزی‌ست و یکی از پرکاربردترین‌ها محسوب می‌شود. امروز می‌خواهیم ترفندهای MIUI شیائومی و هر انچه برای دریافت سریع بروزرسانی‌ها یا غیرفعال‌سازی تبلیغات ضروری است، ز . شما می‌توانید با استفاده از این ترفندهای مخفی، کنترل بهتری روی گوشی شیائومی، ردمی یا پوکو داشته باشید. در کل، برخی ویژگی‌ها برای همه گوشی‌های شیائومی در دسترس نیستند .
ما در این مطلب از گوشی، Xiaomi 11T Pro استفاده کرده‌ایم که بر پایه MIUI 12.5.19 اجرا می‌شود. اگر گوشی هوشمند شما هیچ‌کدام از ویژگی‌های ذکرشده در زیر را ندارد، احتمالاً زمان آن رسیده که گوشی خود را ارتقاء دهید و از جدیدترین ویژگی‌های محصولات شیائومی بهره‌مند شوید
ترفندهای MIUI شیائومی عبارتند از

  • ✓۱- نحوه تماشای ویدیوهای یوتیوب در صفحه قفل‌شده
  • ✓۲- نحوه غیرفعال کردن تبلیغات در پوسته MIUI
  • ✓۳- نحوه ایجاد میان‌برهای MIUI با استفاده از قابلیت Back Tap
  • ✓۴- نحوه بهینه سازی میان‌برهای MIUI با Quick Ball
  • ✓۵- نحوه پخش صفحه نمایش شیائومی با ابزار Casting جهانی
  • ✓۶- نحوه حذف Control Center
  • ✓۷- نحوه فعال کردن شمارشگر نرخ فریم بر ثانیه
  • ✓۸- نحوه فعال کردن Super Wallpapers
  • ✓۹- نحوه فعال کردن حالت Sunlight برای افزایش روشنایی صفحه
  • ✓۱۰- نحوه «تمیز» کردن بلندگوها

آیا از قبل با این ۱۰ ترفند آشنا بودید؟ اگر پاسختان منفی است و مایل به یادگیری هر کدام از این ترفندها هستید، می‌توانید متن کامل این مطلب را با کلیک روی عبارت ترفندهای MIUI شیائومی در سایت برتر دیجیتال مطالعه کنید.

چگونه بروزرسانی‌های MIUI را سریع‌تر دریافت کنیم؟

شیائومی همچون دیگر تولیدکنندگان چینی، نسخه‌های جدید رابط کاربری را ابتدا در کشور چین عرضه می‌کند. با این حال، یک ترفند برای دریافت بروزرسانی‌های MIUI پیش از دیگران وجود دارد:

  • ✓به بخش تنظیمات گوشی خود بروید.
  • ✓وارد About device شوید.
  • ✓روی ابزارک MIUI Version در بالا سمت چپ صفحه، ضربه بزنید.
  • ✓منوی همبرگری یا سه‌ نقطه موجود در بالا سمت راست را انتخاب کنید.
  • ✓گزینه Update settings را انتخاب کنید.
  • ✓در قسمت زیرین بخش Other، گزینه Receive updates early را فعال کنید.